woensdag 5 november 2014

Ontwarren

Om echt te kunnen leven, in vrijheid, moet de waarheid gezegd worden. Daarmee begint ook het mooie boek " Eten, bidden en beminnen". Zeg de waarheid, zeg de waarheid, zeg de waarheid. Dat is heel moeilijk, vandaar dat velen waarschijnlijk achter een masker leven. Maar daarmee maak je het leven niet makkelijker, het wordt verwarrender en warriger. Dus het gaat erom dat te ontwarren.
Dat is een pijnlijk proces en gaat niet van het ene op het andere moment. Als je daarmee aan de slag gaat, dat gaat veranderen, dan moet je goed voor jezelf zorgen en aardig voor jezelf zijn. Dus neem ik de tijd om elke dag te dansen of te sporten. Zo moe als ik ben, soms heb ik de hele nacht niet geslapen van de stress, na een uurtje flamenco of tennissen voel ik me echt beter. Bij het avondeten en ontbijt steek ik de kaarsen aan. En ik probeer mijn gedachten en woorden te veranderen. Positieve woorden spreken. Want er is een strijd in ons denken aan de gang. Daarom lees ik het boek van Joyce Meyer " Strijd in je denken". Laten we elkaar helpen ons leven te ontwarren, zodat we worden hoe we bedoeld zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten