maandag 5 januari 2015

Zo'n zin in het nieuwe jaar!

Ongelofelijk: het was een fijne dag. Ik heb zo'n zin in het nieuwe jaar. Een nieuw jaar, nieuwe kansen. Een leven te hebben dat ik zelf wil, waar ik van kan genieten. Een leven zonder angst en stress. Een leven om in te ontdekken wie ik ben en wat ik leuk vind en waar ik van geniet. Vanmorgen in de kou, helemaal ingepakt, in mijn eigen kleine wereld, fietste ik naar mijn werk. Na twee weken vakantie ben je er echt helemaal uit geweest. En dat gold voor heel veel collega's. Wat een dingen om dankbaar en blij voor te zijn. Werk, een fiets, warme kleding, een nieuwjaarsontbijt. Tijdens de lunch met een collega ideeën zitten uitwisselen om misschien mijn bedrijf nieuw leven in te blazen, er iets anders aan toe te voegen. Of dat zij een bedrijf gaat starten? Hoeft niet vandaag of morgen klaar. Maar erover praten, kleine stappen zetten. Dat geeft al ontzettend veel energie. En voor mij horen daar natuurlijk boeken bij. Ik moet daar over lezen. Als ik thuis kom, start ik met mijn nieuwe project. Mijn kledingkast moet overzichtelijk worden. Ik ga kleding verkopen op marktplaats. Dus eerst foto's maken. En s'avonds na de flamencoles, ga ik verder met mijn 30 dagen project (inspiratie opgedaan hiervoor via TED-talks). Ik probeer elke dag een tekening te maken van iets. Vanavond dus van mijn flamencoles. En nu ga ik tevreden naar bed! Wat een heerlijk gevoel. En dat weet ik, omdat ik heb ervaren hoe het is om ontevreden te zijn en angstig en bang in het leven te staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten