maandag 23 maart 2009

Overzicht in de schoenenberg

Rondslingerende schoenen zijn in menig huishouden een regelrechte bron van ergernis.
Het AD besteed elke zaterdag in de Wonen Dichtbij bijlage (Rotterdam) aandacht aan deze ergernis.
Vooraf vroeg het AD drie organizers om raad. Ik was één van hen.

Mijn advies: Consuminder.
Kijk eens wat minder foldertjes door met aanlokkelijke aanbiedingen.
Verder adviseer ik pas schoenenkastjes te kopen of te maken nadat je eerst kritische je schoenenvoorraad hebt doorgespit. Dus: eerst orde scheppen en dan naar Ikea. En durf afstand te nemen van schoenen. Ze bewaren onder het motto 'ik draag ze nooit, maar ze waren duur" is onzin. Dus geef ze weg. Sommige kerken of andere instanties verzamelen schoenen en kleding voor projecten in bv Oost-Europa.

Ik bewaar mijn schoenen zelf op twee plaatsen: een A-locatie en een B-locatie. De eerste, makkelijk toegankelijke plek is bedoeld voor schoenen die je op dit moment draagt en makkelijk wilt kunnen pakken. Daarbij kun je denken aan de gang. De B-locatie, bv de zolder, is bedoeld voor schoenen die je niet vaak draagt, bv feestschoenen of schoenen die je niet nu, maar in de zomer draagt. Bewaar deze schoenen in een schoenendoos, zo blijven ze mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten